W ramach Lokalnej Strategii Rozwoju 2021-2027, obecnie realizujemy następujące projekty:
Działania wspierające uczenie się przez całe życie dla dorosłych mieszkańców Wzgórz Dalkowskich
współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021 - 2027 w ramach: Priorytetu 7 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny kierowany przez społeczność Działanie 7.2 Lokalne kształcenie dorosłych.
Projekt ma na celu opracowanie i realizacja nowatorskiego programu kształcenia dla osób dorosłych z niskim poziomem umiejętności podstawowych lub wykształcenia, aby zapobiec ich wykluczeniu z życia społecznego oraz propagować ideę uczenia się przez całe życie jako działania ułatwiającego rozumienie i tworzenie informacji.
W ramach zadania zaplanowane są działania indywidualne (m.in. diagnoza poziomu umiejętności i predyspozycji, coaching) i zespołowe (warsztaty, szkolenia), połączone w kompleksowy program kształcenia osób dorosłych gdzie grupą docelową są dorośli mieszkańcy Wzgórz Dalkowskich o niskich kwalifikacjach ( w szczególności kobiety), zagrożeni degradacją lub wykluczeniem z obszaru LGD, dla 20 osób.
Plan działań obejmować będzie:
• diagnozę poziomu kompetencji podstawowych w zakresie m.in. rozumienia i tworzenia informacji, umiejętności matematycznych oraz umiejętności cyfrowych,
• poznanie własnego stylu myślenia i działania z wykorzystaniem narzędzia FRIS
• określenie poziomu motywacji i aktywności w obszarze nabywania nowej wiedzy/umiejętności,
• działania edukacyjne w formie szkoleń, warsztatów, coachingu dopasowanych do indywidualnych potrzeb uczestników, wynikających z przeprowadzonej diagnozy,
• przeprowadzenie walidacji i potwierdzenie nabytych umiejętności.
Uczestnicy programu, nabędą kompetencje i umiejętności z zakresu:
• rozumienia i oceny informacji zawartych w tekstach pisanych oraz wykorzystanie tych informacji w życiu społecznym, do osiągania celów oraz rozwoju własnej wiedzy i potencjału,
• umiejętności matematycznych w zakresie wykorzystania, interpretacji i komunikowania informacji oraz pojęć matematycznych, w różnych sytuacjach życia prywatnego i społecznego,
• wykorzystania komputera oraz Internetu do pozyskiwania i analizy informacji, porozumiewania się oraz wykonywania praktycznych zadań w kontekście prywatnym i społecznym,
• Wykorzystywania narzędzi cyfrowych w efektywnym rozwoju,
• Określania celów życiowych krótko i długoterminowych,
• Kreowania postaw proaktywnych,

